Banskobystrické reštaurácie budú súťažiť v príprave grilovaných rebierok
Podľa Gogolu rozvoj mesta môže byť postavený nielen na jeho prostriedkoch, ale aj na partnerstve so súkromnými subjektmi a filozofia vytvárania verejno-súkromných partnerstiev je to, čo by mohlo byť hnacím motorom rozvoja Bystrice. Prvým takým príkladom je gastronomický festival. Vznikol ako súkromný projekt v hlavách ľudí v súkromnej agentúre, ktorí tento projekt ponúkli mestu, aby umožnili rozvoj cestovného ruchu a aby sme vytvorili spoločnými silami produkt, ktorý bude trvalo udržateľným spôsobom pomáhať rozvíjať cestovný ruch v Banskej Bystrici.
Neradný priblížil, že festival má dva základné ciele, primárnym je pomôcť mestu v oblasti cestovného ruchu. "Ako agentúra sme analyzovali situáciu v meste, čo sa týka cestovného ruchu. Zistili sme, že mesto ponúka veľmi málo lokálnych produktov, pre ktoré by sem návštevníci mohli prísť." Podľa jeho slov chýba niečo ako Sacherova torta, segedínsky guláš alebo čosi, čo by sa spájalo s mestom. Preto dostali nápad vytvoriť nejakú tradíciu, napríklad v grilovaní, pre ktorú by sa sem mohli návštevníci, a samozrejme, aj obyvatelia mesta pravidelne vracať a zúčastňovať sa na takomto festivale. "Našou ambíciou je vybudovať za niekoľko rokov silnú značku festivalu, ktorý bude známy nielen na úrovni mesta, ale aj Slovenska a dúfame, že v budúcnosti možno prekročí aj hranice Slovenska," konštatoval Neradný.
Sekundárnym cieľom je urobiť zaujímavé podujatie, aby sem prišli ľudia a zabavili sa, a bolo by z oblasti gastronómie, aby sa tiež najedli. Projekt financuje samotná agentúra, ktorej sa tiež podarilo získať na projekt sponzorov, pričom trvala na tom, aby išlo o lokálne spoločnosti s tým, že nultý ročník tejto akcie je určený pre Bystričanov a je od Bystričanov. Gogola pokračoval, že mesto sa na tomto projekte nepodieľa finančne, ale ako partner tým, že poskytne priestory, odpustí organizátorom daň za zabratie verejného priestranstva a poskytne všetky súčinnosti, ktoré budú potrebné a zmysluplné.
Súťažiť sa bude v grilovaní bystrického rebierka. To si vybrali z niekoľkých dôvodov. Nejde o typ jedla, ktoré sa jedáva každý deň na obed, vyžaduje si trochu dlhšiu prípravu, je teda atraktívne. Hľadali tiež jedlo, ktoré je aj spoločenskou záležitosťou, rebierka sa často jedávajú v kruhu priateľov. Neradný doplnil, že produkt mal byť tiež cenovo prijateľný pre Slováka a obyvateľa Banskej Bystrice. Šampiónom festivalu sa stane jedna zo 16 miestnych reštaurácií, ktorá ponúkne návštevníkom Grilliady najchutnejšie grilované rebierka. O víťazovi rozhodne verejnosť, pretože v každom zo súťažných stánkov budú môcť návštevníci v prípade spokojnosti odovzdať svoj has. Tvárou festivalu je uznávaný odborník v oblasti gastronómie Jaroslav Žídek, ktorý odkazuje: Pôda v meste bude žeravá.
Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.