Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ako využiť mungo fazuľky v kuchyni

Moje prvé stretnutie s mungo fazuľkami bolo cez ich naklíčenú formu v polievke. Veľmi mi chutili a odvtedy som si ich pár krát pripravovala aj doma. Dnes som ich všetky namočila a uvarila, tak sa podelím o pár, verím, že chutných receptov.

Malé, zelené zrniečka si vyžadujú dlhšiu tepelnú úpravu. Vždy ich premyjem, asi hodinu povarím, zlejem, pridám čistú vodu a namáčam na noc, ráno prelejem čistou vodou a ešte nechám hodinu namočené. T.j. kúpu sa asi 10 hodín. Počas nočného wellnessu sú zvyčajne v chlade. Dovaria sa bez posolenia na miernom ohni asi pol hodinu. Pri varení sa vytvára mútna, sivastá pena, tú som zozbierala ako „ šuminu“ zo slepačej polievky. Po dovarením som vodu zliala, cez sito ešte premyla vlažnou vodou a rozdelila do misiek s tým, že vyskúšam viacero receptov. Správnym varením sa dá znížiť aj plynatosť po konzumácii strukovín.

Keďže väčšinu času dopoludnia trávim pečením kváskového chleba, niekedy sa pritrafí piecť aj niečo k obedu či večeri. Aj teraz tam putovala mungo, posolená lávovou soľou z Islandu, čiernou ako bezmesačná noc. Mňam. Piekla som nasucho na fólii na pečenie a vo finále, keď som ich o 15 minút vytiahla som ich v miske zakvapkala olivovým panenským olejom. Ten mi hodinu pred použitím doviezol kuriér od mojej kamarátky Márie priamo zo slnečného Toskánska. Hustý, zelený a mierne trpký. Taký máme radi.

Mungo s koreninami

Takéto fazuľky môžete upiecť aj s tandori korením, ktoré sa pridáva na pečenie v tradičnej kamennej indickej peci – tandori. Pred pečením si do oleja primiešajte 1PL červeného tandori korenia a vmiešajte do tejto zmesi uvarené mungo fazuľky. Piekla som na 200 C° cca 10-15minút (tu som už nepoužila panenský olej, aby zvládol teploty v rúre). Tandori zmes korenín dostanete kúpiť na internete ako i v potravinách s exotickým tovarom. Viete ho použiť aj na rybu, či zemiaky.

Mungo je super s ryžou 

Spôsob ako si spestriť a obohatiť aj výživovo ryžu. Strukovina a ryža tvoria spolu chutnú symbiózu. Viem si ich predstaviť spolu s grilovanou zeleninou, avokádom, či pomaly pečenou rybou. Ak zmiešate mungo s ryžou natural, verím, že aj deťom zachutí.

Mungo má zaujímavé nutričné hodnoty

Podľa internetovej stránky strava.sk som našla informáciu, že „Obsahuje veľké množstvo ľahko stráviteľných bielkovín, železa, mangánu, horčíka, draslíka a fosforu, vitamínov skupiny B.

V 100g surového munga sa cca nachádza:

- energetický obsah: 384,4 kJ (332 kcal)
- bielkoviny: 22,1 g
- sacharidy: 59,08 g
- tuky: 0,8 g

Mungo je aj tak najzdravšia naklíčená. Podľa mojich kamarátok, ktoré nakličujú „jedna radosť“, chutí ako mladý hrášok. Takto sa dá aj vysušiť a použiť ako jedlá dekorácia na polievky, nátierky, do chleba...alebo samozrejme čerstvé ako príval minerálnych látok a zjesť za hrsť len tak, alebo v šaláte. Alebo zas na nejakej dobrej nátierke na zdravšom, kváskovom chlebíku 😊.

Zatiaľ sa nikto nezapojil do diskusie k článku.

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Vybrali sme pre vás
Osie hniezda
Najlepšie recepty na voňavé osie hniezda
Najlepšie recepty na voňavé osie hniezda
Pripravte si tieto zakrútené dobroty z kysnutého cesta. Sú ako stvorené na raňajky a deťom do školy na desiatu...
Slovak christmas
Video: Kapustnica ako lusk
Video: Kapustnica ako lusk
Sviatočná polievka číslo jeden. Ako na dobrú kapustnicu?
Bulgur
Bulgur - prečo ho jesť a ako si ho chutne pripraviť?
Bulgur - prečo ho jesť a ako si ho chutne pripraviť?
Vlákninou a minerálmi nabitá príloha, ktorú si mnohí mýlia s kuskusom. Bulgur je však oveľa chutnejší.